وبلاگ رسمی تفسیر طاهر

آموزش‌های کاربردی

وبلاگ رسمی تفسیر طاهر

آموزش‌های کاربردی

در تلاشیم آموزشهای متنوع و کاربردی را به صورت رایگان در اختیار شما کاربران و مخاطبان گرامی بگذاریم و از تمام افرادی که علاقه مند هستند که مهارت نویسندگی را نیز به مهارتهای قبلی خود اضافه نمایند، استقبال می نماییم و در همین راستا؛ مطالب آموزشی آنها را با نام و مشخصات خودشان به رایگان در این قسمت بارگذاری می نماییم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

سکته

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸، ۰۸:۱۰ ق.ظ

سکته، چه از نوع قلبی یا مغزی آن؛ چیزی جز عدم خون رسانی درست به این دو دستگاه بدن و ایجاد اخلال در عملکردشان نیست.

عدم خون رسانی درست به قلب یا مغز، دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد که به دو مورد آن اشاره می شود:

1- غلظت خون: وقتی غلظت خون زیاد باشد، خون در رگها به آرامی حرکت کرده و در نتیجه؛ ممکن است به قلب و مغز خون رسانی انجام نگیرد.

کسانی که دچار این عارضه هستند، باید آب بیشتری در طول روز بنوشند. زیرا نوشیدن آب از غلظت خون می کاهد.

در بین میوه ها، هندوانه این خاصیت را دارد که میزان غلظت خون را در بدن تنظیم می کند، بدین معنی که اگر خون رقیق باشد یا غلیظ باشد، آن را به حد متعارف می رساند. پس مصرف هندوانه چه به کسانی که دچار رقت خون و چه آنها که غلظت خون دارند، توصیه می گردد. امّا نوشیدن آّب به افرادی که خونشان رقیق است، اصلاً توصیه نمیشود.

2- لخته شدن خون: بعضی از افراد نیز دچار این عارضه هستند و خون در بدنشان لخته می شود. "لخته خون" در رگها باعث می شود که جلوی خون رسانی به اعضای بدن از جمله: قلب و مغز گرفته شود، در این صورت نیز انسان "سکته" می نماید. 

 

افرادی که دچار ناراحتی قلبی هستند و حرص و جوش زیادی برای گذران زندگی روزمره خود می خورند نیز بیش از دیگران در معرض "سکته" قرار می گیرند.

دلیل دیگری نیز که می تواند به بروز "سکته" منجر شود، دریافت ناگهانی خبرهای ناگوار و هیجانی می باشد، مخصوصاً در سنین بالا و برای کسانی که دچار ناراحتی قلبی نیز هستند، این خبرها می تواند منجر به مرگ فرد گردد. 

  • مهدی طاهری کرچگانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی