وبلاگ رسمی تفسیر طاهر

آموزش‌های کاربردی

وبلاگ رسمی تفسیر طاهر

آموزش‌های کاربردی

در تلاشیم آموزشهای متنوع و کاربردی را به صورت رایگان در اختیار شما کاربران و مخاطبان گرامی بگذاریم و از تمام افرادی که علاقه مند هستند که مهارت نویسندگی را نیز به مهارتهای قبلی خود اضافه نمایند، استقبال می نماییم و در همین راستا؛ مطالب آموزشی آنها را با نام و مشخصات خودشان به رایگان در این قسمت بارگذاری می نماییم.

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

نکات کلیدی بورس

پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۰۵ ب.ظ

در این آموزش با نکات کلیدی سرمایه گذاری  در بورس که این روزها به علت تعطیلی و رکود بسیاری از مشاغل به خاطر بیماری کرونا با استقبال بیشتری مواجه شده، آشنا می شوید.

لازم به ذکر است که مطالب این آموزش از سایت "بورسینه" که از جمله سایتهای خوب در زمینه آموزش بورس و سرمایه گذاری در آن است، برداشت شده است.

 

نکات زیادی در خرید سهام هستند که شما از آنها بی‌خبرید و مطمئنا با یادگیری آنها درصد معاملات سودآور شما بیشتر می‌شود.

 

توجه: سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند آموزش است. قوانین و مفاهیم مهم و نکات بسیار زیادی در بورس وجود دارد.

اگر بدون آموزش دیدن، در بورس سرمایه‌گذاری کنید سرمایه‌تان را به خطر انداخته‌اید.

با توجه به شرایط فعلی، ما دوره‌ی آنلاین ویژه ورود به بورس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

برای سرمایه گذاری بهتر در بورس میتوانید به نکات تجربی زیر توجه داشته باشید . این نکات اگرچه ممکن است ریز و یا کوتاه باشند اما در بسیاری از موارد به سرمایه گذاران در خرید و فروش سهام کمک می نمایند

 

1. اصول و مفاهیم مقدماتی بورس را بیاموزید :

 

    برای تصمیم صحیح لازم است اصول اولیه بورس را فرا بگیرید . مهمترین این اصول  شامل : تعیین بازده مورد انتظار با توجه به ریســــــــک بازار سهام , بررسی  EPS شرکتها ، تفکیک و بررسی روند  سود اعم از ناخالص , عملیاتی ، هزینه مالی , سود خالص  , عوامل تعیین کننده  قیمت تمام شده و موثر در حاشیه سود , استفاده درست از نسبت P/E و ارزیابی متوسط P/E صنعت ، بررسی نقد شوندگی سهام و سهام شناور آزاد ، بررسی ریسک صنعت و سیستماتیک ، بررسی و آشنایی با تکالیف مجامع عادی و فوق العاده و سایر مفاهیم بورس می باشد . برای یادگیری اصول مقدماتی بورس این کتاب pdf مناسب است

 

2. سرمایه بیکار داشته باشید :

 

  لطفاً سرمایه ای را به سرمایه گذاری در بورس اختصاص دهید که حداقل برای دوره های 6 یا 12 ماهه به آن احتیاج نداشته باشید . ممکن است پس از سرمایه گذاری در سهام برآورد شما با انحراف مواجه شود و مجبور باشید برای مدتی سهم را در سبد خود نگه دارید که اینکار به سرمایه بیکار نیاز دارد .

 

3. تحلیل های سیاسی و اقتصادی انجام دهید :

 

قبل از سرمایه گذاری لازم است نیم نگاهی کلی به سیاست و اقتصاد کلان داشته باشید و تصمیمات سرمایه گذاری را با توجه به آن انجام دهید .  قیمتهای جهانی کالاها و نفت ، قیمت جهانی طلا , برابری ارزها و سایر مفاهیم اقتصاد کلان مانند نرخ تورم , رشد , تولید ناخالص داخلی را نیز در نظر بگیرید . برای دانستن نحوه یادگیری تحلیل این مطلب از بورسینس را بخوانید

 

4.     پرتفولیو (سبد سهام) تشکیل دهید :

 

  برای سرمایه گذاری در بورس اقدام به تشکیل سبد سهام کنید بخشی از سبدتان را به سهام کوتاه مدت و بخشی را سهام بلند مدت و مابقی را   سهام میان مدت تقسیم کنید ، لازم است ضریب همبستگی سبدتان منفی یک باشد .

 

5 . استراتژی داشته باشید :

 

  با توجه به حالات روحی و روانی و همچنین هزینه پولی که به بورس اختصاص داده اید ، یکی از استراتژی های محافظه کارانه ، جسورانه و میانه رو را رعایت کنید و برای سبدتان برنامه داشته باشید .

 

6  . شاخص بورس را در نظر داشته باشید :

 

     شــــــاخص بورس و شرکتهای تأثیر گذار بر آن را کنترل کنید و زمانی که زمزمه های حبابی شدن بازار به گوش می رسد در تصمیمات دقت کنید .

 

7  . به شایعات توجه نکنید :

 

بسیاری از اشخاص تأثیر گذار در بازار ، پس از خرید سهام اقدام به خبر سازی و شایعه پراکنی برای آن می نمایند که می بایستی مراقب باشید و با تدبیر عمل نمایید .

 

8-  سهم بد در صنعت خوب بهتر از سهم خوب در صنعت بد است :

 

همیشه قبل از خرید سهم صنعت را تحت نظر بگیرید و سهام شرکتی را که در  صنایع رکودی به سر می برد انتخاب نکنید .

9-  سهامتان را بفروشید  :

 اگر سهمی را طبق توصیه دوستان و یا پس از تحلیلهای خودتان خریدید و اوضاع طبق مراد شما نبود آنرا بفروشید . همیشه تحلیلهای شما درست نیست . پذیرش اشتباه ممکن است به سودآوری تبدیل شود .

10- برای معاملات وقت بـگذارید :

معامله گران موفق روزانه به بررسی بازار پرداخته و از کلیه امکانات از قبیل روزنامه , اینترنت , حضور در تالار بورس , حضور در شرکتها و سایر راهها استفاده می نمایند .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی